Handelsbetingelser for Isenkram Online
Generelle oplysninger
Isenkram Online
Randersvej 30
8200 Aarhus N
E-mail: info@isenkram-online.dk
Tlf.: +45 2446 8983
cvr nr. 25578260 (VAT no. DK-25578260)
Bestilling
Når du har gennemført en bestilling på isenkram-online.dk, vil du inden for
kort tid modtage en bestillingsbekræftelse per e-mail. Denne e-mail
vil også indeholde information om retur- og reklamationsret samt en
standard-fortrydelsesformular. Når vi har behandlet din ordre, vil du
modtage en ordrebekræftelse per e-mail, der inkluderer information
om retur- og reklamationsret.
Leveringsmetode
Vi tilbyder levering med GLS til pakkeshop, Postnord med eller uden levering. GLS til erhversadresser inden for Danmarks grænser (ekskl.
Færøerne og Grønland). Vi giver gerne et tilbud på levering til andre lande, også Færøerne og Grønland,
Fragtpriser, kun gældende til GLS pakkeshop
For køb op til 199,95 koster fragten 75 kr.
For køb op til 399.95 koster fragten 55 kr.
For køb op til 599,95 koster fragten 35 kr.
For køb over 600 kr. er fragten gratis
Betaling
- Vi modtager betalingskort (Dankort, Visa, MasterCard, JBS m.fl)
- Vi opkræver ikke gebyr for betaling med betalingskort eller Mobilepay
- Mobilepay er som valmulighed under kortbetaling
- Bankoverførsel forbeholdt firmaer. Hvis du vælger denne betaling er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
- Forudbetaling ifb. fremsendt faktura. Hvis du vælger denne betaling er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Levering til adresse
Som hovedregel leverer vi pakker under 5 kg med GLS,
mens pakker over 5 kg leveres evt. med fragtmand eller andre udbydere. Vi vurderer også,
hvad der er den mest forsvarlige fragtform ud fra rumfang og indhold.
Vores fragtmand leverer til kantsten eller hoveddør, medmindre du
aftaler andet direkte med fragtmanden.
GLS leverer i overensstemmelse
med deres gældende leveringsbetingelser for pakker.
Til private er det til en Pakkeshop, erhverv til firmaadressen.
Afentning af din ordre:
Du kan vælge at afhente dine varer. Dette er gratis – uanset ordrens størrelse.
Faktura på ordren, som tilsendes per e-mail, skal medbringes for at få udleveret en vare.
Leveringstid
Vi afsender normalt 1 gang pr. uge, hver onsdag
Forventet leveringstid er max. 2-4 hverdage fra bestillingsdatoen (dog
med undtagelse af enkelte varer). Kan ordren ikke leveres indenfor
5 hverdage, vil du blive kontaktet herom. Enkelte varer har længere
leveringstid. Dette vil normalt være angivet i informationsteksten ved den
enkelte vare.
Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet. Det betyder, at
vi ikke afsender din ordre, før alle varer er på lager. Kontakt vores
kundeservice, hvis du ønsker, at din ordrer ikke sendes som samlet
levering.
Pakker leveres kun på almindelige hverdage (ikke lørdag, søndag
eller på helligdage). Ved risiko for frostvejr bliver frostfølsomme
varer ikke afsendt op til en weekend eller helligdag.
Er dette tilfældet, vil du blive kontaktet herom.
Det er også muligt at angive en senere leveringsdato (f.eks. i forbindelse
med gavekøb). Her sendes pakken sidste onsdag inden den
ønskede leveringsdato. Angiv den ønskede dato i kommentarfeltet,
når du bestiller varen. Der tages forbehold for levering på ønskede
dato, da det forudsætter, at Post Danmark/fragtmand overholder
aftale om dag-til-dag levering.
Vi kan vi ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark/fragtmand eller
andre forhold uden for vores rækkevidde.
Ved længere forsinkelse i en leverance har du altid mulighed til at ophæve købet.
I det tilfælde beder vi dig kontakte vores kundeservice
på e-mail shop@isenkram-online.dk eller tlf. 24468983
Hvis du fortryder dit køb (Fortrydelsesret)
Ifølge købeloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen
af varen.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
1. har modtaget din vare
2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en
aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som
leveres enkeltvis
3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når
det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af
flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du
ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til os
på e-mail shop@isenkram-online.dk eller ringe til vores kundeservice på
tlf. 24468983. Du kan også vælge at
benytte vores standard-fortrydelsesformular og sende med retur.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden
samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og
senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit
køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering
af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er
pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for
varens levering.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Isenkram Online
Randersvej 370
8200 Aarhus N.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af din faktura. Ekspeditionen går hurtigere
hvis, du ligeledes udfylder vores standard-fortrydelsesformular, som
findes på sidste side i handelsbetingelserne.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a for maskiner og varer over 20 kg.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 100 DKK
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden
håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art,
egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan
prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk
butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter
vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet
kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens
handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme,
som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage
den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt
til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for,
fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi din betaling
for den refunderede vare, uden unødig forsinkelse og under alle
omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi modtager den
returnerede vare. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med
samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige
transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen
retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at
have returneret den.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler inder anvendelse på varekøb.
Når du handler på isenkram-online.dk har du selvfølgelig 24 måneders
reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen
repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af
den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at
manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet
eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget
manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter,
at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige)
fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Isenkram Online
Randersvej 30
8200 Aarhus N
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så
detaljeret som muligt – samt medsende en kopi af din faktura.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og
husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine
fragtomkostninger.
Transportskader
Når du modtager din pakke, må du gerne kontrollere for eventuelle synlige
skader. Er emballagen beskadiget eller har pakken andre synlige
tegn på defekt, du gerne kvittere på fragtbrevet – med forbehold for
eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen.
Kontakt kundeservice på e-mail shop@isenkram-online.dk eller tlf. 24468983
og meddel, at du har afvist varen. Vi anbefaler at du anmelder eventuelle transportskader til Isenkram Online, gerne indenfor to hverdage.
Hvad vi gør med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
Vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os
disse oplysninger ved registrering eller køb.
For at du kan gennemfør en ordre hos os, har vi brug for følgende
oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail-adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål
at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Isenkram Online og opbevares i
fem år (5 år grundet krav i bogføringsloven), hvorefter oplysningerne
slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at
det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du
er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Den dataansvarlige på isenkram-online.dk er Isenkram Online , Randersvej 30 8200 Aarhus N
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, og vi transmitterer ikke
kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til isenkram-online.dk videregives eller sælges på ingen
måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Dog videregives oplysninger til udvalgte og betroede tredjemænd, der
er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger med henblik på
at levere de varer, som du har bestilt, og kunne holde dig orienteret
om status på din ordre.
Som registreret hos isenkram-online.dk har du altid ret til at gøre indsigelse
mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der
er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven
og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Isenkram Online via e-mail
shop@isenkram-online.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores
kundeservice på e-mail shop@isenkram-online.dk. eller tlf. 24468983
Hvis det ikke lykkes os at inde en løsning, kan du indgive en klage til
relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Isenkram Online forbeholder sig ret til at ændre og opdatere regler og
betingelser, der gælder for isenkram-online.dk. Det er derfor vigtigt, at du
løbende holder dig orienteret, om der er sket ændringer.
Handelsbetingelser blev sidst opdateret: Januar 2021
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten skal gøres gældende.
Til:
Isenkram Online
Randersvej 370
8200 Aarhus N
E-mail: info@isenkram-online.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min
købsaftale om følgende varer:
Ordrenr: ______________
Bestilt den: __ /__ /____
Modtaget den: __ /__ /____
Forbrugerens navn: ________________
Forbrugerens adresse: ______________________________________________
Forbrugerens underskrift: ____________________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)